tisdag 4 januari 2011

Tisdag

Jo men visst, jag överlevde den här dagen också! Trots tre timmars sömn (sååå oerhört spännande hockeymatch på tv ju) pallade jag mig upp och tog mig till Gävle. Kanske är det bara 5 månader kvar att pendla, iiihhhaaa!!! Sista rycket nu på statistiken.

Jag är känd för att dra till mig konstiga människor. I dag drog jag till mig en väldigt konstig gubbe. Han var säkert 100 år gammal. Han kom fram till mig på stationen i Gävle och började prata. Du är inte från Gävle va? Gästrikland är det ställe på jorden där Gud glömde att vattna, inledde han vår lilla konversation. Han tyckte att jag liknade en kvinna han träffat för länge sedan som kallades dockan för att hon var så vacker... det var nog den första komplimang jag fått på år och dagar(förutom av JJ då) det gör inget att han var 100 år jag sög åt mig som en svamp!! Sen berättade han en massa saker om sitt liv, om godsen där han växt upp och om att han kände Gustav II Adolf osv. Han var så rolig att jag inte kunde slita mig därifrån så jag fick springa för att inte missa tåget.

Nej, nu är det bara gå o krama kudden för det är ju en dag i Gävle i morgon också=)

Ps. Det var ljusare kl. 8 i morse än vad det var innan jullovet;)

Inga kommentarer: